Connect with us

Marketing

Google Maps stuurt mails over niet-geplaatste reviews

Gepubliceerd

op

Als je Google reviews verzamelt, kan het zomaar gebeurd zijn dat een review niet doorkomt. Frustrerend voor jou, omdat je zo hard werkt aan het verwerven van reviews. Vervelend voor degene die de review achterlaat, omdat die niet weet waarom een review niet wordt toegelaten. En vaak weet je niet eens dat een review niet wordt toegelaten. Google laat vanaf nu per mail weten dat een review niet is geaccepteerd.

Afwijzing inclusief waarom, maar niet altijd duidelijk

Deze nieuwe ontwikkeling kwam aan het licht in de Google Business Help Forums, waar een screenshot van een afwijzingsmail werd gedeeld. Hierin staat wel globaal waarom een review is afgewezen, maar het is niet echt heel duidelijk. In het voorbeeld wordt “fake engagement” genoemd, wat dat ook maar mag inhouden.

Daarna wordt ook aangehaald dat er ook andere regels overtreden kunnen zijn. Let wel: kunnen zijn, daarmee heb je dus geen zekerheid of dat zo is. Alsof de “fake engagement” nog niet vaag genoeg was.

Ander account, specifiekere review

Een voorstel van een van de Product Experts is om de klant te vragen een review met specifiekere inhoud achter te laten, en anders een ander account te gebruiken. Als je de review zelf ziet, mag je je afvragen of die review echt nog specifieker zou moeten.

Biedt wel voordelen

Hoe vaag de mail inhoudelijk ook is, het biedt wel voordelen. Ten eerste weet je wel vrij snel na het plaatsen van je review dat die niet is geaccepteerd. Zo kun je in ieder geval de review opnieuw plaatsen nadat je deze goed hebt doorgelopen en waar jij denkt dat het nodig is, die hebt verbeterd. 

Ten tweede weet je dat het niet aan jou ligt en dat de review dus inderdaad niet geaccepteerd is. 

POPULAIR

Zakenweek is een uitgave van Media van Morgen / Auteursrecht behoort bij de oorspronkelijke auteurs van ingezonden stukken of vermelde auteur