Logistiek
De opkomst en ondergang van Red Je Pakketje/Instabox

Nog geen jaar nadat bezorgdienst Red Je Pakketje officieel omgedoopt werd Instabox is de Nederlandse pakketbezorger failliet. Het faillissement valt samen met de fusie van moederbedrijf Instabox met Budbee, onder de nieuwe naam Instabee.
Drie bv’s failliet, Instabee bezorgt wel in Nederland
Op 8 november werden zowel Red Je Pakketje B.V. als Instabox Netherlands B.V. en RJP Staffing B.V. failliet verklaard. Volgens Emerce zet Instabee de bezorging van pakketten in Nederland wel voort.
Nieuwe pakketbezorger Red Je Pakketje snel overgenomen
Red Je Pakketje bestormde in 2015 de Nederlandse pakketmarkt. De uitdager in pakketbezorging maakte snel naam en werd in 2021 overgenomen door het Zweedse Instabox. Dat betaalde er volgens Quote zo’n 25 miljoen euro voor. In februari 2022 werd Red Je Pakketje al omgedoopt tot Instabox.
Fusie Budbee en Instabox
In september maakten Instabox en branchegenoot Budbee bekend te gaan fuseren. Het nieuwe bedrijf gaat onder de naam Instabee verder en Instabee zet zoals het nu lijkt de pakketbezorging voort.
Schulden Nederlandse bv’s geen last voor Budbee?
Het lijkt erop dat de schulden van de failliet verklaarde Nederlandse bv’s geen last zijn voor fusiebedrijf Instabee. Fusiepartner Budbee Netherlands B.V. is niet failliet, mogelijk vallen de activiteiten van Instabee onder een constructie waar de faillissementen van de andere bv’s geen invloed op hebben.
-
Column4 jaar geleden
Waarom elke website een colofon zou moeten hebben
-
Bedrijfsprofiel4 jaar geleden
Ilse Wissink – accommodatieverhuur in Gran Canaria
-
Ondernemen2 jaar geleden
Misleidende praktijken van online bedrijvengidsen blijven doorgaan
-
Marketing4 jaar geleden
Tools die iedere website-eigenaar zou moeten gebruiken
-
Administratie4 jaar geleden
Stand van zaken box 3-heffing: wat speelt hier nu precies?
-
Nieuws4 jaar geleden
TransIP verhoogt prijzen voor domeinnamen en VPS
-
Financieel4 jaar geleden
5 redenen waarom je urenregistratie niet lekker loopt
-
Marketing2 jaar geleden
AI-revolutie: contentmarketing zal nooit meer hetzelfde zijn