Food & beverage
Sligro Food Group breidt activiteiten in België uit

In het proces van de gerechtelijke reorganisatie van Makro Cash & Carry Belgium NV heeft de rechtbank in Antwerpen vandaag de gerechtsmandatarissen gemachtigd het merendeel van de Metro-activiteiten in België aan Sligro Food Group te verkopen.
Negen groothandels naar Sligro
Sligro Food Group neemt negen Metro groothandels (Antwerpen Zuid, Wevelgem, Luik, Hasselt, Middelkerke, Namen, Sint-Katelijne-Waver, Brussel en Vorst) en een honderdtal medewerkers vanuit de regiostructuur en het hoofdkantoor over. Bovendien wordt de medewerkers van de vestiging in Antwerpen Noord, die niet wordt overgenomen, een functie aangeboden in de nabijgelegen Sligro-ISPC vestiging in Antwerpen.
De vestiging in Evergem en het personeel dat daar werkzaam is, gaat over naar Horeca-groothandel Van Zon. In deze combinatie wordt aan 506 medewerkers van Metro een duurzame toekomst geboden.
47 miljoen euro
Voor de vestigingen die Sligro Food Group overneemt, wordt een bedrag van € 47 miljoen betaald, dat is inclusief het vastgoed van de locatie in Luik. Op de dag voorafgaand aan de overdracht van de activiteiten aan Sligro Food Group, zullen de resterende voorraad en aanwezige kasmiddelen worden geïnventariseerd. De courante voorraad zal tegen 75% van de netto inkoopwaarde worden overgenomen, de kasmiddelen tegen de nominale waarde.
Sligro-MFS Belgium NV
De overgenomen activiteiten zullen worden ondergebracht in een voor deze transactie opgerichte entiteit, Sligro-MFS Belgium NV. Er wordt een integratie- en supportorganisatie voor deze activiteiten opgetuigd bestaande uit de hoofdkantoor-collega’s die vanuit Metro over komen, ervaren Sligro Food Group collega’s en enkele specialistische adviseurs. Deze zullen worden aangestuurd door Willem-Jan Strijbosch (commercieel & operationeel) en Jeroen Kanters (financieel & operationeel), beiden met zeer veel Sligro Food Group ervaring.
Landelijk netwerk groothandels foodprofessionals
Koen Slippens, CEO Sligro Food Group: “Wij zijn blij met deze overname in de Belgische foodservicemarkt. Hiermee realiseren wij onze doelstelling om ook in België te komen tot een landelijk netwerk van zelfbedienings- en bezorggroothandels voor foodprofessionals. De afgelopen jaren hebben wij de organisatiestructuur, onze teams en logistieke en IT-infrastructuur in België voorbereid op deze situatie. Wij hebben er ongelofelijk veel zin in om dat nu te kunnen gaan invullen.”
-
Column4 jaar geleden
Waarom elke website een colofon zou moeten hebben
-
Bedrijfsprofiel4 jaar geleden
Ilse Wissink – accommodatieverhuur in Gran Canaria
-
Ondernemen2 jaar geleden
Misleidende praktijken van online bedrijvengidsen blijven doorgaan
-
Marketing4 jaar geleden
Tools die iedere website-eigenaar zou moeten gebruiken
-
Administratie4 jaar geleden
Stand van zaken box 3-heffing: wat speelt hier nu precies?
-
Nieuws4 jaar geleden
TransIP verhoogt prijzen voor domeinnamen en VPS
-
Financieel4 jaar geleden
5 redenen waarom je urenregistratie niet lekker loopt
-
Marketing2 jaar geleden
AI-revolutie: contentmarketing zal nooit meer hetzelfde zijn